Lumberyard – Amazon wypuścił darmowy silnik oparty na CryEngine

Amazon coraz śmielej poczyna sobie na rynku gier wideo.

Już od dłuższego czasu słyszymy o planach tworzenia wysokobudżetowych gier, a teraz handlowy gigant wypuścił własne narzędzia do game-developingu, skupione wokół silnika Lumberyard. Jest to kompleksowe oprogramowanie, które składa się m.in. z rozwiązań opracowanych przez studio Double Helix oraz technologii CryEngine (tym samym wyjaśniło się, czego dotyczyła warta co najmniej 50 milionów dolarów umowa z Crytekiem, o której głośno było prawie rok temu). Obecnie Lumberyard pozwala projektować gry na komputery osobiste (Windows Vista, 7, 8 i 10) oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One, ale z czasem – w ciągu kilku miesięcy – lista obsługiwanych platform sprzętowych ma wydłużyć się o urządzenia mobilne i gogle VR.

Korzystanie z omawianego silnika jest darmowe – opłaty pojawiają się dopiero, gdy deweloper postanowi zaimplementować w swoim dziele funkcje sieciowe (choć i tak mowa tu o raczej niewysokich kwotach, zależnych od ruchu na serwerach gry). Na rzecz wygodnej obsługi tych ostatnich przygotowano usługę GameLift, opartą na Amazon Web Services. Ponadto Lumberyard oferuje integrację z serwisem Twitch (kupionym przez Amazon w 2014 roku za prawie miliard dolarów). Uwidacznia się ona przede wszystkim w funkcji ChatPlay – jest to opcja kontrolowania gry przez czat podczas strumieniowania rozgrywki (jakiś czas temu publiczność po wielu trudach przeszła w ten sposób Dark Souls).

Na razie nie przedstawiono żadnych gier korzystających z silnika Lumberyard, aczkolwiek można oczekiwać, że użytek z niego zrobi Amazon Game Studios, tworząc swój niezapowiedziany jeszcze tytuł na PC (o ile nadal jest on w planach). Najpewniej korzysta też z niego studio Gunfire Games (twórcy Darksiders II: Deathinitive Edition).

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine


Klemens
2016-02-09 16:07:46